Powrót do strony głównej

Jesteś tutaj: ZDROWIE / Owoce / Brzoskwinia


2010-01-29
czytany: 557 razy
Brzoskwinia
Zrzucające liście drzewo, rośnie na obszarach klimatu umiarkowanego. Panuje przekonanie, że pochodzi z Chin, gdzie hoduje sieje od kilku tysięcy lat. Brzoskwinia rozprzestrzeniła się w Europie dzięki Rzymianom, a do Ameryki Północnej przywieźli ją Hiszpanie w XVI wieku.


Zalety:

  • Dobre źródło witaminy C
  • Łatwo strawne
  • Łagodnie przeczyszczające

 

 

 

 

 

Drzewo brzoskwiniowe ma pyszne owoce, bogate w beta-karoten, żelazo, wapń, a także pewną ilość witaminy C i B3 (niacyny). Owoc ma właściwości ściągające i zmniejsza pocenie się. Można go także stosować dla łagodzenia kaszlu i stanów zapalnych układu trawiennego. Świeże dojrzałe owoce są smacznymi i niskokalorycznymi owocami. Stugramowa porcja brzoskwiń dostarcza prawie 30 kcal, a jeśli się je zjada ze skórką, dostarczają więcej niż trzy czwarte zalecanego dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Miękkie owoce są łatwo strawne i mają łagodnie przeczyszczające właściwości. Taka sama pod względem wagowym porcja suszonych brzoskwiń dostarcza cześć razy więcej kalorii niż świeże owoce. Porcja suszonych brzoskwiń (50g) dostarcza około dwóch piątych zalecanego dziennego spożycia żelaza i jedną szóstą potasu. Niestety, brzoskwinie w puszcze tracą ponad 80% witaminy C, a jeśli do syropu użyto cukru, są bardziej kaloryczne.

 

 

 

 

 

Źródło: MICHAEL SHARON “Nutrients A to Z A User’s guide to foods, herbs, vitamins, minerals & supplements”; “Czy wiemy co jeść? Co pomaga a co szkodzi”